Protocol aangaande het CORONA (COVID-19) virus, d.d.15 maart 2020 bij SGU Utrecht afdeling fysiotherapie

De praktijk blijft open voor behandelingen, we volgen de richtlijnen van de GGD en het RIVM,

Wat betekent dit voor uw behandeling?

 Wat doen wij als therapeuten:

• De werkzame therapeuten zijn fit, hebben geen klachten van verkoudheid, hoesten of koorts, anders blijven ze thuis.
  • We geven geen handen maar begroeten u met een glimlach
  • De wachtkamerstoelen zijn uit elkaar gezet
  • We wassen altijd voor en na iedere behandeling intensief de handen
    en gebruiken alleen papieren handdoekjes.
  • Na iedere behandeling worden de behandeltafels gedesinfecteerd met desinfecteermiddel en met papieren handdoekjes afgenomen.
  • Revalidatieapparatuur-handvatten worden na elk gebruik schoongemaakt.
  • In de revalidatiezaal wordt >1,5 meter afstand gehouden tussen de patiënten.

Wat doet u? :

• Als u geen verkoudheidsklachten/ koorts heeft, mag u gewoon langskomen voor behandeling.
  • Bel af als u verkouden bent, hoest, keelpijn of koorts heeft.
  • Wilt u liever een afspraak op afstand d.m.v videobellen, dan is dit mogelijk
  • Kom exact op tijd.
  • Neem zelf een handdoek mee, het liefst een groot badlaken.
  • Houdt in de wachtkamer afstand tot andere patiënten, het liefst >1,5m
  • Bent u kwetsbaar, In overleg met u kunnen we bekijken of we u op een andere manier kunnen behandelen. Bijvoorbeeld door video bellen.

Uw medewerking in de oefenruimte:

• Neem voor en na gebruik van revalidatie-apparatuur de handvatten af met een papieren doekjes en praktisept  en gooi deze vervolgens in de prullenbak die in de ruimte staat.
  • Houdt meer dan >1,5 meter afstand in de revalidatie-zaal tot andere patiënten.

We houden de berichtgeving van de overheid goed in de gaten. Laten we met elkaar ervoor zorgen dat we het virus niet verder verspreiden, hiervoor wordt uw medewerking enorm gewaardeerd.

Deze maatregelen zijn in ieder geval van kracht t/m 6 april 2020.

We hopen u voldoende geïnformeerd te hebben. Als u vragen heeft beantwoorden wij deze graag.

Met vriendelijke groet,

Team fysiotherapie